Zapraszamy do udziału w II Biegu do Bożego Grobu w Żaganiu, który odbędzie się 14 września 2019 roku.
ZAPISZ SIĘ TUTAJ
Zapoznaj się również z REGULAMINEM biegu.
TRASA BIEGU
S – START (ul. Piastowska – przy bramie wejściowej na teren cmentarza parafialnego)
M – META (ul. Ks. Żaganny – podbieg do kościoła przy Domu Katechetycznym)
PROGRAM ZAWODÓW:
08:30 – 11:00 – działalność Biura Wydawania Numerów, wydawanie pakietów startowych na bieg w Domu Katechetycznym,
11: 20 − rozgrzewka (w parku od ul. Piastowskiej)
11:40 – wspólna modlitwa przed biegiem (na ul. Piastowskiej),
11:44 – start biegu – na uderzenie dzwonów,
12:45 – wręczenie pamiątkowych medali, wspólny wielkanocny żurek, uroczysta dekoracja zwycięzców (przy Kaplicy Bożego Grobu),
13:15 – wspólna modlitwa przy Kaplicy Bożego Grobu z obrzędem namaszczenia
olejkiem nardowym,
13:30–zakończenie.
Fundacja RECAL została naszym partnerem !!!
Z przyjemnością informujemy, że w tym roku partnerem Biegu do Bożego Grobu będzie znana wszystkim biegaczom i biegaczkom Fundacja RECAL. W tym roku Fundacja przekaże ponad 300 puszek z napojami dla uczestników Biegu! Poniżej opis projektu.
Projekt „Sport dla wszystkich i środowiska”
Uczestnicy II Biegu do Bożego Grobu biorą udział we wdrażaniu „Rekomendacji ekologicznych – Jak zorganizować wydarzenie sportowe zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju” dzięki czemu otrzymują bezpłatnie napoje w limitowanej serii aluminiowych puszek Każda Puszka Cenna. Przez cały czas trwania wydarzenia będziemy prowadzili zbiórkę pustych puszek, zachęcając uczestników do właściwego postępowania ze zużytymi opakowaniami. Korzystając z „Rekomendacji Ekologicznych” planujemy ograniczyć wpływ naszego wydarzenia na środowisko poprzez działania z zakresu:
Marnowanie żywności – Niewykorzystana żywność (posiłek regeneracyjny) zostanie przekazany dla najbardziej potrzebujących parafian.
Transport – Uczestnicy wydarzenia będą zachęcani do przyjazdu na zawody rowerami, dla tych osób zostanie przygotowany osobny dozorowany parking.
„Ekologiczne” zamówienia – Wszystkie materiały papierowe drukowane będą na ekologicznym papierze z recyklingu recyconomic wykonanym w 100% z makulatury.
Wolontariat – Do pomocy w organizację wydarzenia zostaną zaangażowane osoby
z lokalnej społeczności w ramach szeroko rozumianego wolontariatu.
Energia – Całość zawodów zostanie przeprowadzona w plenerze, wyłącznie
z wykorzystaniem światła dziennego – biuro zawodów, bufet (namioty w plenerze), dekoracja „pod chmurką”.
Projekt Every Can Counts (Każda Puszka Cenna) powstał, aby zachęcać do recyklingu puszek po napojach, zwłaszcza poza domem – w miejscu pracy, podczas zakupów, podróży czy aktywnego wypoczynku. Inicjatywa została zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii a jej sukces spowodował, że została rozszerzona na inne kraje m.in Austrię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Irlandię, Rumunię i Węgry, a od 2017 roku również Polskę. Po więcej informacji zapraszamy na www.kazdapuszkacenna.pl