Zapraszamy do udziału w II Biegu do Bożego Grobu w Żaganiu, który odbędzie się 14 września 2019 roku.


ZAPISZ SIĘ TUTAJ

 

Zapoznaj się również z REGULAMINEM biegu.

 

TRASA BIEGU

S – START (ul. Piastowska – przy bramie wejściowej na teren cmentarza parafialnego)

M – META (ul. Ks. Żaganny – podbieg do kościoła przy Domu Katechetycznym)

 

PROGRAM ZAWODÓW:

08:30 – 11:00 – działalność Biura Wydawania Numerów, wydawanie pakietów startowych na bieg w Domu Katechetycznym,

11: 20 − rozgrzewka (w parku od ul. Piastowskiej)

11:40 – wspólna modlitwa przed biegiem (na ul. Piastowskiej),

11:44 – start biegu – na uderzenie dzwonów,

12:45 – wręczenie pamiątkowych medali, wspólny wielkanocny żurek, uroczysta dekoracja zwycięzców (przy Kaplicy Bożego Grobu),

13:15 – wspólna modlitwa przy Kaplicy Bożego Grobu z obrzędem namaszczenia

olejkiem nardowym,

13:30–zakończenie.

 

 

Fundacja RECAL została naszym partnerem !!!

Z przyjemnością informujemy, że w tym roku partnerem Biegu do Bożego Grobu będzie znana wszystkim biegaczom i biegaczkom Fundacja RECAL. W tym roku Fundacja przekaże ponad 300 puszek z napojami dla uczestników Biegu! Poniżej opis projektu.

Projekt „Sport dla wszystkich i środowiska”

Uczestnicy II Biegu do Bożego Grobu biorą udział we wdrażaniu „Rekomendacji ekologicznych – Jak zorganizować wydarzenie sportowe zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju” dzięki czemu otrzymują bezpłatnie napoje w limitowanej serii aluminiowych puszek Każda Puszka Cenna. Przez cały czas trwania wydarzenia będziemy prowadzili zbiórkę pustych puszek, zachęcając uczestników do właściwego postępowania ze zużytymi opakowaniami. Korzystając z „Rekomendacji Ekologicznych”  planujemy ograniczyć wpływ naszego wydarzenia na środowisko poprzez działania z zakresu:

Marnowanie żywności – Niewykorzystana żywność (posiłek regeneracyjny) zostanie przekazany dla najbardziej potrzebujących parafian.

Transport – Uczestnicy wydarzenia będą zachęcani do przyjazdu na zawody rowerami, dla tych osób zostanie przygotowany osobny dozorowany parking.

„Ekologiczne” zamówienia – Wszystkie materiały papierowe drukowane będą na ekologicznym papierze z recyklingu recyconomic wykonanym w 100% z makulatury.

 Wolontariat – Do pomocy w organizację wydarzenia zostaną zaangażowane osoby
z lokalnej społeczności w ramach szeroko rozumianego wolontariatu.

Energia – Całość zawodów zostanie przeprowadzona w plenerze, wyłącznie
z wykorzystaniem światła dziennego – biuro zawodów, bufet (namioty w plenerze), dekoracja “pod chmurką”.

Projekt Every Can Counts (Każda Puszka Cenna) powstał, aby zachęcać do recyklingu puszek po napojach, zwłaszcza poza domem – w miejscu pracy, podczas zakupów, podróży czy aktywnego wypoczynku. Inicjatywa została zapoczątkowana w Wielkiej Brytanii a jej sukces spowodował, że została rozszerzona na inne kraje m.in Austrię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Irlandię, Rumunię i Węgry,  a od 2017 roku również Polskę. Po więcej informacji zapraszamy na www.kazdapuszkacenna.pl